Doel is om regio Boskoop als bakermat en centrum van de boomkwekerij op de kaart te zetten en bekend te maken bij het publiek. Dit om de naamsbekendheid van Boskoop te vergroten, het draagvlak voor deze bedrijfstak te versterken én om met trots de schoonheid van onze regio te laten ervaren.
Door deze samenwerking tussen bedrijfsleven, gemeente en recreatieve sector is het mogelijk om een programmamanager aan te stellen in de persoon van Sonja de Jong, afkomstig uit en wonend in Boskoop. Sonja werkt aan verbinding tussen de diverse recreatieve bestemmingen, fiets- en wandelpaden en vaarroutes voor georganiseerde rondvaarten. Alles met een link naar de boomkwekerij in regio Boskoop.
Hierna geeft Sonja een inkijkje in haar werkzaamheden.
___________
De onontdekte parel
Recreatie is nog lang niet op het niveau wat zou moeten horen bij een prachtig dorp als Boskoop. ‘De onontdekte parel in het groene hart’, daar moet verandering in komen. De prachtige kwekerijen en het slagenlandschap zijn uniek voor het Groene hart.
De ontwikkelde wandel- en fietsroutes bieden de bezoekers een heuse beleving en zij zullen met de mond openstaan van het moois wat er te zien is. En we kunnen het met elkaar nóg mooier maken. De belevenis van het groen, de kwekerijen, de natuur en het authentieke dorp wil je toch niemand onthouden? Onder de noemer “Het Schone van Boskoop” zijn al diverse projecten gestart. Zoals het ontwikkelen van arrangementen, uitzetten van wandelingen en verbindingen maken met andere recreatie iconen. Doel is meer aandacht voor Boskoop als echte Greenport via diverse kanalen.
Goed werk op de Floriade
Op de Floriade heeft het promotieteam From Boskoop vorig jaar goed werk gedaan. De bezoekers waren bijzonder enthousiast over de inzending maar van Boskoop hadden velen nog nooit gehoord. Ja, dat het een appelras is, dat dan weer wel. De gemaakte Boskoop folder heeft de ogen geopend voor de recreant. Het aantrekken van recreantenkan bijdragen aan een grotere waardering voor regio Boskoop en tot een hogere omzet van de prachtige groen producten. Niet dat dit direct merkbaar zal zijn voor de kweker, toch zal een hoge waardering op langere termijn zijn vruchten gaan afwerpen.
De verbinding zoeken
Verbinding tussen recreant en kweker levert naast waardering en draagvlak ook kansen op. Het hele dorp kan er van profiteren: de recreatieondernemers, de middenstand en ja, ook de Boskopers zelf die houden van hun dorp en omgeving!.
Door elkaar te betrekken en te versterken in waar de kansen liggen kan Boskoop bloeien en groeien. Alle ideeën zijn welkom.
Sonja de Jong,
Programmaleider Het Schone van Boskoop
Gepubliceerd op