Boomkwekerijmuseum start actie met Jop (4) in de hoofdrol
Het Boskoopse Boomkwekerijmuseum bestaat 50 jaar én gaat uitbreiden. Het museum gaat deel uitmaken van De Tuinen van Boskoop. Bestuurslid Arie Cees de Jong startte onlangs de Boskopjesactie, een crowdfunding om geld in te zamelen voor de uitbreidingsplannen. Kwekerszoon Jop van der Werf (4) is het gezicht van de campagne.
Onderdeel van de uitbreiding wordt een nieuw educatie- en kenniscentrum. Een naastgelegen kwekerijpand wordt verbouwd en er komt ook een museumplein, met ingelegd tegelplateau van gekleurde steentjes. Deze steentjes, de Boskopjes, staan symbool voor de publiekscampagne. Er zullen er zo’n 1350 stuks gelegd gaan worden, waarbij inwoners en andere belangstellenden een steentje kunnen sponsoren, voor 50 euro per stuk. De opbrengst levert een bijdrage aan de kosten van het museumplein en de verbouwing.
Arie Cees de Jong vroeg zijn overbuurjongen Jop als campagnemodel. Ook omdat het museum zich meer wil gaan richten op kinderen en jongeren. De jonge kwekerszoon is straks overal te zien, onder het motto: ‘Draag net als Jop je steentje bij’.
Meer informatie: www.boskopje.nl
Tekst en foto: Morvenna Goudkade
Gepubliceerd op